Platform over installatietechniek, klimaatbeheersing en elektriciteit
Van A naar Anders 
Wanneer klanten binnen het nieuwe Velu platform zoeken op een bepaald product of oplossing, dan worden er ook passende alternatieven getoond.

Van A naar Anders 

Binnenklimaatspecialist zet in op digitale transformatie, e-commerce en intelligent datagebruik 

​Nijburg Industry Group is een Nederlands familiebedrijf met een eigen productiefaciliteit, gespecialiseerd in de productie, levering en installatie van oplossingen voor een gezond en comfortabel binnenklimaat. “Door het geven van heldere adviezen aan de voorkant, snelle leveringen via bijvoorbeeld ons e-commerce platform en een goede nazorg zijn we een veelgevraagd partner voor de gehele bouwkolom. Van opdrachtgever tot adviseur, installateur en gebouwmanagement”, vertelt adjunct directeur Mirjam Kerdijk. “De komende jaren willen we onze dienstverlening nog verder verbeteren. Bijvoorbeeld door de klantbehoefte nog meer centraal te stellen. De digitale transformatie die we doormaken, de introductie van een nieuw e-commerceplatform, het intelligent gebruik van data en de ontwikkelingen in onze fabriek leveren hier een essentiële bijdrage aan en laten klanten profiteren van nóg meer snelheid en bestelgemak.”

“Mede als gevolg van de coronapandemie zijn digitale ontwikkelingen wereldwijd in een stroomversnelling geraakt”, weet Kerdijk. “Wat wij bijvoorbeeld merkten, is dat het lastiger werd om fysieke afspraken te plannen. Face-to-face maakte plaats voor telefonisch en online, waardoor onze buitendienstcollega’s meer klanten per dag konden ondersteunen.” Synchroon aan deze verschuiving, constateerde Nijburg Industry Group dat de webshop van Velu Klimaattechnische Groothandel end-of-life raakte. “In plaats van een-op-een vervanging hebben we dit moment aangegrepen om een nieuwe strategie voor de toekomst uit te werken, met een sterke focus op klantbeleving en klanttevredenheid. Wat vraagt de klant? En hoe kunnen we hier als organisatie beter op inspelen, door onze werkprocessen aan te passen? Hoe kunnen we van A naar Anders gaan?”

Adjunct directeur Mirjam Kerdijk: “Onze ultieme stip op de horizon is om een ‘Partner in life’ te worden.”

De klant als uitgangspunt

“Om ons heen zien we veel nieuwe intreders én jonge bedrijven, die 100% digitaal georiënteerd zijn”, benadrukt Kerdijk. “Om als organisatie toekomstbestendig te zijn en te blijven, is het belangrijk om hierin mee te gaan. Gelijktijdig echter is Nijburg Industry Group een familiebedrijf, dat al meer dan 54 jaar bestaat. We hechten veel waarde aan lange termijn relaties. Zowel met medewerkers als met klanten, die een bepaalde werkwijze en aanpak gewend zijn. Hoe konden we ook hen meenemen in de digitale verandering en behouden voor de toekomst?” Het antwoord is volgens haar om niet over één nacht ijs te gaan en om van buiten naar binnen te werken, waarbij de klant en zijn behoeften als uitgangspunt worden genomen.

Platform op basis van kunstmatige intelligentie

“Als gevolg van de toenemende vraag naar een efficiënter en kosteneffectiever bouwproces in combinatie met de structurele personeelsschaarste zoeken klanten naarstig naar snelheid en bestelgemak”, vertelt Kerdijk. “Zónder in te boeten aan het product- en projectadvies dat men van Nijburg Industry Group gewend is. Dit hebben we meegenomen in de ontwikkeling van ons nieuwe e-commerce platform. In plaats van een standaard webwinkel waarin klanten zelf actief op zoek moeten, hebben wij heel bewust gekozen voor een platform op basis van kunstmatige intelligentie. Wanneer klanten binnen het nieuwe Velu platform zoeken op een bepaald product of oplossing, dan worden er ook passende alternatieven getoond. Bovendien zien klanten in één oogopslag welke toebehoren en accessoires er mogelijk zijn. Zo voorkomen we dat klanten verkeerde keuzes maken, misgrijpen of losse producten moeten nabestellen.”

In de nieuwe fabriekshal komen logistieke capaciteit, efficiëntie en flexibiliteit nog beter samen met toekomstige ambities.

Partner in life strategie

Hebben klanten behoefte aan aanvullend advies, ondersteuning, productsamples of maatwerk oplossingen, dan kunnen zij gebruik maken van het contactformulier, bellen met de binnendienst of rechtstreeks contact opnemen met hun vertrouwde accountmanager, vertelt Kerdijk.“ In de toekomst willen we deze én andere services verder uitbreiden. Onze ultieme stip op de horizon is om een ‘Partner in life’ te worden. Zo maken productsensoren en dashboards het straks mogelijk om al producten en services aan te bieden, nog vóórdat de klant ze daadwerkelijk nodig heeft. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe filters, sensoren en andere vervangingsonderdelen, waardoor klanten op de juiste momenten de juiste serviceproducten beschikbaar hebben, op de juiste plek.”

Via het Velu e-commerce platform zijn meer dan 16.000 artikelen te bestellen, die grotendeels uit voorraad geleverd kunnen worden. “Behalve de producten van onze eigen divisies (Solid Air Climate Solutions, Solid Air International, Velu Klimaattechnische Groothandel, Nijburg Klimaattechniek, Hanze Luchttechniek en Solid Air Climate Ceilings) en fabriek (Nijburg Products) hebben we ook andere merken op voorraad. Hierdoor kunnen we een totaaloplossing bieden en de klant volledig ontzorgen”, besluit Kerdijk. “Met de realisatie van een geavanceerde nieuwe hal sorteren we hier verder op voor. Hal 10 wordt maar liefst 2.500 m2 groot en 14 meter hoog, waardoor logistieke capaciteit, efficiëntie en flexibiliteit nog beter samenkomen met onze toekomstige ambities.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.