Platform over installatietechniek, klimaatbeheersing en elektriciteit
Projectmatig werken met CRM

Projectmatig werken met CRM

In de bouw wordt projectmatig gewerkt. Hierbij is een goede logistiek onontbeerlijk. Dit geldt voor toeleveranciers, opdrachtgevers, etc. Materialen en de mensen die er mee werken, bijvoorbeeld de schilders en de onderaannemers, moeten immers allemaal op de juiste tijd op de juiste plek zijn.

Bij dit proces kan een CRM systeem goed ingezet worden. Het zorgt voor een eenduidig klant- en projectbeeld doordat er geen versnippering is over de verschillende systemen, zoals een ERP systeem, een administratief programma of de onafhankelijke databases die op diverse afdelingen worden bijgehouden. Alle data komen centraal in de CRM database en zijn vanaf de diverse werkplekken (intern en extern) beschikbaar en te bewerken, bijvoorbeeld via een smartphone, een tablet of een laptop.

Uniformiteit in communicatie

Het CRM systeem blijft up-to-date door koppelingen met de backoffice of het ERP systeem. Hierdoor kan vanaf de offerte tot en met het projectmatig vastleggen alles geregeld worden. Het grote voordeel hiervan is dat er uniformiteit in de communicatie is, de offertes of de commerciële uitingen inzichtelijk zijn voor de belanghebbenden en bijvoorbeeld e-mails of andere correspondentie desgewenst achter de relatie worden opgeslagen. Het CRM systeem wordt afgestemd op het bedrijfsproces en niet andersom. De logistieke en projectmatige uitdagingen kunnen dan eenvoudig het hoofd geboden worden.

Reppel en Archie CRM

Dit hele proces geldt voor zowel grotere als voor kleinere organisaties in de markt. Een voorbeeld van een organisatie die op deze manier werkt is Reppel, leverancier in bouwspecialiteiten. De Archie CRM software wordt al sinds 2001 gebruikt en is helemaal ingeburgerd in het bedrijf. Het systeem is de leidraad voor de projecten.

Het volledige klantenbestand van Reppel staat in Archie CRM, dat bij Archie Europe in de cloud draait. Zo is de software altijd up-to-date en is de informatie overal inzichtelijk om bewerkt de kunnen worden; op de zaak, op locatie of vanuit huis.

Custom Fields

De mogelijkheden zijn legio, zeker als er gebruikt gemaakt wordt van Custom Fields. Dit is een standaard module waardoor bij relaties extra velden en toepassingen door de gebruikers zelf gedefinieerd kunnen worden. Het is mogelijk om extra informatie over leveranciers of projectinformatie op te slaan of via een koppeling gegevens uit andere systemen te halen. Denk bijvoorbeeld aan een keuringsrapport, technische gegevens, terreinspecificaties, etc.

CRM en projectmatig werken zijn door Archie CRM onlosmakelijk met elkaar verbonden. Of het nu als leidend systeem dient, of als onmisbare toevoeging aan het bedrijfsproces waarin bijvoorbeeld het ERP systeem of het Backoffice systeem leidend is.

Wilt u meer informatie over CRM leveranciers of CRM software voor projectmatig werken kunt u terecht op crmoverzicht.nl.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.