Platform over installatietechniek, klimaatbeheersing en elektriciteit
Hoogerwerf wordt directeur Daikin Nederland

Hoogerwerf wordt directeur Daikin Nederland

Sinds 1 januari 2019 is Edwin Hoogerwerf (43) aangesteld als Managing Director van Daikin Nederland. Bij de HVAC fabrikant volgt hij daarmee Anthony Dimou op, die per 1 januari is aangesteld als Deputy General Manager Sales binnen Daikin Europe, dat vanuit België opereert. Daikin Nederland maakt momenteel een forse groei door zowel op het vlak van koeling- als heating oplossingen voor kleine woningen tot grote bedrijfsruimtes.

Groei managen
Dimou, die vanaf 2015 als Managing Director was verbonden aan Daikin Nederland, zegt blij te zijn met zijn nieuwe uitdaging. “Daikin heeft hier nu een duidelijke richting gekozen en werkt hard aan haar naambekendheid onder consumenten. Niet alleen de markt, vanwege de energietransitie, is aan het veranderen, maar ook de Daikin organisatie is in de afgelopen jaren sterk gegroeid.” Het team in de Nederlandse sales- en serviceorganisatie telt inmiddels 110 medewerkers en naar nieuwe collega’s wordt nog naarstig gezocht. “Het is aan mijn opvolger Edwin Hoogerwerf om met zijn jarenlange ervaring en enorme staat van dienst, dit team verder uit te bouwen en de groei de komende jaren vast te houden en te managen.” Aldus de reeds naar België vertrokken Dimou.

Het Nieuwe Verwarmen
De uit Rotterdam afkomstige Hoogerwerf kent Daikin als zijn broekzak en bekleedde in de afgelopen jaren diverse functies binnen de organisatie, zowel in Nederland als bij Daikin Europe. Het afgelopen jaar heeft hij zich als Deputy Managing Director al kunnen voorbereiden op zijn nieuwe rol. Hoogerwerf: “Ik denk dat ik onze organisatie goed kan begeleiden naar een volgende fase. Alle lichten staan daarvoor op groen. De komende tijd hebben we nog een aantal vacatures in te vullen en veel installateurs te trainen en voor te bereiden op installatie van de warmtepomp.  De toekomst van Daikin Nederland zal als wereldwijd marktleider vooral gericht zijn op de zakelijke markten, alhoewel we nu al flink warm lopen op de markt voor consumenten. Met de sponsoring van schaatsend Nederland, via de KNSB, en het online platform ‘Hetnieuweverwarmen.nl’ investeren we in onze naambekendheid, die ons op termijn moet helpen bij de verkoop van onze kwalitatieve warmtepompen. Ik ga me daar met veel plezier en duurzame energie voor inzetten!”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.