naamloos  kopieren
01:21
06-02-2020

Gira zet zich in voor design-originelen

Vaak gekopieerd, nooit bereikt

Terwijl interieurtrends komen en gaan, zijn echte design-originelen voor altijd. Ze vertegenwoordigen de essentie van hun tijd en zijn gelijktijdig tijdloos mooi, waardoor ze over meerdere decennia en generaties bewonderd worden. Maar wat hebben originelen wat andere objecten niet hebben?

Hierop heeft Gira niet één, maar meerdere antwoorden. Naast het duidelijke behoud van de waarde, die terug is te vinden in de hoge kwaliteit, toonaangevende functionaliteit en de begeerlijke vorm- en kleurgeving, beschikken echte originelen ook over vele andere eigenschappen die hen tot een klasse apart maken: een origineel blijft overeind, definieert een eigen lijn en ontwikkelt zich steeds decent opnieuw, zonder het DNA aan te passen. Een origineel is een uitdrukking van succesvol ondernemerschap, het harmonieert met andere design-originelen en is gemaakt voor de eeuwigheid.

Al deze eigenschappen zijn nu te ervaren in een door Gira samen met andere toonaangevende designmerken opgezette campagne, waarin ze zich inzetten voor de waarde van echte design-originelen.

Origineel-offensief met sterke merkpartners
Een beroep te doen op een bekende designer en het artikel als “Origineel” te bestempelen, is voor maar weinig bedrijven weggelegd. Gira heeft maar liefst zeven licentie-ondernemingen als samenwerkingspartner aan zijn zijde:

De namen van hun design-originelen zijn: Tolomeo, Conseta, Tara, System 111, Chair S 32, Stahlbausystem Haller, FK Schale. Maar niet alleen meubels en woonaccessoires kunnen zich ontwikkelen tot designiconen. Ook kleine objecten zoals het schakelaarprogramma E2 met strakke vormgeving van Gira horen bij de who is who van originelen. Ze hebben namelijk een ding gemeen: het zijn internationale originele designs in de binnenhuisinrichting, populair onder architecten en gekopieerd door de concurrentie.

Premium in plaats van plagiaat
Hoewel echte originele designs niet alleen als gebruiksvoorwerp, maar ook als toegepaste kunstwerken worden gezien en daardoor onderhevig zijn aan een strenger copyright, is er een overvloed aan kopieën op de markt.

Naast de schending van het eigendom kunnen plagiaten ook tekortkomingen hebben als het gaat om kwaliteit, optiek en eerlijkheid. Dit omvat een minder nauwkeurige en hoogwaardige productie, lagere ontwikkelings- en loonkosten en bezuinigingen bij service en garantie. Bovendien hebben de designers of hun erfgenamen geen profijt van het economische succes.

Dit zijn allemaal redenen die Gira ertoe hebben aangespoord het initiatief te grijpen. Het doel van de campagne is een sensibilisatie te ontwikkelen voor design-originelen. Alleen wie de oorsprong en de waarde ervan kent, kan ook een bewuste koopbeslissing nemen.

Ga voor meer informatie en inhoud van de campagne naar het digitale tijdschrift G-Pulse:

www.g-pulse.com/design-originals 

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen

Lees meer over: Gira , Interieurtrends

Installatie en Bouw Nederland partners

luchtfoto kopierenviega kiwakeur easytop  kopieren