2024 is het eerste jaar dat technisch groothandel Linum Europe op de VSK+E beurs staat. Eerder stond het bedrijf wel al op andere beurzen en events, en nu is het tijd om ook de bezoekers van VSK+E te laten zien wat zij in huis heeft.
“We zijn bekender op de markt en door investeringen in het assortiment en continue uitbreiding is ons assortiment zo goed, dat we gaan uitpakken”, zegt Max Koorneef, sales manager Nederland bij Linum Europe.
VSK+E is dit jaar vooral gericht op het onderwerp duurzaamheid en daar sluiten de producten van Linum mooi op aan. Het bedrijf laat niet alles zien wat er in het assortiment zit, maar richt zich vooral op het eigen merk Alixo. Koorneef: “We focussen ons tijdens de beurs op de belangrijkste zaken en noviteiten die te maken hebben met de installatiemarkt en klimaattechniek. Onze accessoires volgen de ontwikkelingen in de energietransitie. We hebben bijvoorbeeld een nieuwe montagebalk voor warmtepompen, de Alixo Mamut van 230 mm hoog en een monobloc vervaardigd uit 100% gerecycled rubber. Die laten we zien. Ook vertellen we meer over omkastingen, zowel geluidreducerend als esthetisch.”
Alixo richt zich op montage- en installatietoebehoren voor koel- en klimaattechniek. De producten zijn verkrijgbaar op de gehele Europese markt. Koorneef: “Als wij een product niet tegenkomen bij een andere leverancier, terwijl we zien dat er wel vraag naar is, dan ontwerpen we het zelf en laten we het onder eigen regie produceren.” De actieve binnen- en buitendienst biedt daarnaast ook persoonlijke ondersteuning. Zo wordt er uitleg gegeven over producten, biedt Linum trainingen aan en kunnen er berekeningen gemaakt worden voor klanten als het gaat om montageframes. “Daarmee onderscheiden we ons van anderen op de markt. Zo proberen we een toegevoegde waarde te genereren als groothandel.”
Als installateur zul je de stand van Linum makkelijk herkennen. Eerder stond hij ook al in België, Frankrijk en Duitsland. “We hebben een frisse stand. De uitstraling is onze huisstijl en dat ondersteunen we met producten die wij zien als eyecatchers.”
Behalve het tonen van producten, is de beurs een uitgelezen mogelijkheid om de naambekendheid te vergroten en te netwerken, denkt Koorneef. “We kunnen bekenden, nieuwe en potentiële klanten en geïnteresseerden ontmoeten in een andere omgeving dan op kantoor. Het voordeel van een beurs is dat je mensen ontmoet in een fijne setting.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Linum Europe bv.
Contact opnemen