De e-commercemarkt in Nederland is booming. In 2022 hebben we voor maar liefst 33,3 miljard euro aan online bestellingen geplaatst, wat betekent dat de pakketdiensten inmiddels af en aan rijden om onze pakketten te bezorgen. Het gros van de pakketten wordt nog altijd thuis bezorgd. Ook aan bewoners van appartementencomplexen, waarin steeds vaker een pakketkluis wordt geplaatst. “Nadeel van deze pakketkluizen is dat zij vaak pakketdienstgebonden zijn”, weet Arjan Schouten, Manager Sales & Service bij Vercoma. “Maar ook dat het voorportaal overdag voor iedereen toegankelijk is, waardoor het (gevoel van) veiligheid in het gedrang komt. Samen met CiPiO hebben wij hier een unieke oplossing voor ontwikkeld: Access & Parcels, dat een zorgeloze pakketontvangst en een veilige en georganiseerde entree combineert.”
De aanhoudende groei van het aantal thuisbezorgingen plaatst bewoners én beheerders van appartementencomplexen voor grote uitdagingen. Thuis moeten blijven voor ontvangst, overlast voor buren, pakketjes die zich opstapelen of verdwijnen en ongenode bezoekers in het voorportaal zijn maar enkele voorbeelden, waarvoor CiPiO en Vercoma nu een efficiënte en veilige oplossing bieden. “Door in het voorportaal van het appartementencomplex een white label pakketautomaat (CiPiObox) te plaatsen, kan elke bezorgdienst eenvoudig en zeker zijn pakketten afleveren”, vertelt Schouten. “Van PostNL tot DHL, DPD, UPS, Budbee en GLS. De toegangstechniek van Vercoma garandeert hierbij dat alleen bevoegden toegang hebben.”
Op de gevel van het appartementencomplex installeert Vercoma haar iP-Opener toegangscontrolesysteem en iPlusBUS deurvideo-installatie, waarmee bewoners en bezoekers efficiënt en veilig toegang tot het gebouw kunnen krijgen. Maar ook een barcodescanner, waarmee de pakketbezorgers hun pakketten kunnen scannen. “Zodra gescand, worden automatisch adres en huisnummer gecontroleerd”, vertelt Schouten. “Pas daarna wordt de deur naar het voorportaal éénmalig geopend. Bij de pakketautomaat wordt het pakket een tweede keer gescand, waarna automatisch een pakketvak geopend wordt die overeenkomt met de pakketafmeting. Net als het adres en huisnummer, wordt namelijk ook de afmeting van het pakket aan de hand van de barcode uitgelezen. De bewoner ontvangt vervolgens een unieke code, waarmee hij zijn pakket op elk moment kan afhalen.”
Ontwikkelaars, investeerders of VvE’s die voor de geïntegreerde Access & Parcels oplossing kiezen, behouden te allen tijde hun vrijheid, benadrukt Schouten. “Mocht in de toekomst één van beide services veranderd moeten worden, dan zijn zij niet gebonden aan een lock-in.” Zowel Vercoma als CiPiO beschikken over uitgebreide service- en onderhoudsdiensten die, indien nodig, overal in Nederland snel ter plekke kunnen zijn.
Neem dan rechtstreeks contact op met Vercoma Communicatie Systemen B.V..
Contact opnemen